Pomelo este bun pentru inimă, dar nu e indicat dacă iei anumite medicamente

    Unul dintre cele mai mari fructe citrice, pomelo este hrănitor și aduce beneficii mai ales dacă vrei să slăbești. Mai mult, îți poate proteja și inima pentru că scade nivelul colesterolului și al trigliceridelor. Totuși, are și contraindicații, la fel ca ruda lui apropiată: grepfrutul.

    Există unele dovezi că poate crește imunitatea, menține inima sănătoasă și că ar proteja împotriva cancerului, însă e nevoie de studii consistente pentru a susține aceste informații.

    Atenție! Pomelo poate interacționa cu anumite medicamente, așa că e indicat să-ți întrebi medicul în legătură cu consumul acestor citrice, dacă urmezi vreun tratament sau iei anticoncepționale.

    Medicul nutriționist Iren Alexoi enumeră mai jos principalele beneficii ale consumului de pomelo:

    • stimulează digestia,
    • stimulează secreția de bilă,
    • este sărac în calorii, deci indicat în regimurile de slăbit,
    • are un număr mic de glucide, fiind indicat diabeticilor,
    • atenuează crampele musculare la sportivi,
    • stimulează imunitatea.

    Ce conține un pomelo – calorii și substanțe nutritive

    Pomelo este un fruct citric de origine asiatică (i se mai spune și grepfrutul chinezesc). Potrivit unui articol al Harvard Medical School, specialiștii în botanică cred că grepfrutul este, de fapt, rezultatul încrucișării dintre pomelo și portocala sălbatică. De altfel, gustul de pomelo duce cu gândul la un grepfrut dulce sau la o combinație între portocală și lămâie.

    Pomelo conține o mare varietate de vitamine și minerale și este o sursă excelentă de vitamina C.

    Un pomelo decojit, indiferent că este galben sau roșu, (de aproximativ 600 de grame) conține:

    • calorii: 231
    • proteine: 5 grame
    • grăsimi: 0 grame
    • carbohidrați: 59 grame
    • fibre: 6 grame
    • vitamina B2 (riboflavină): 12,6% din doza zilnică recomandată (DZR)
    • vitamina B1 (tiamină): 17,3% din DZR
    • Vitamina C: 412% din DZR
    • Cupru: 32% din DZR
    • Potasiu: 28% din DZR

    Un singur fruct conține doza necesară pentru câteva zile de vitamina C. De aceea, fructul este recomandat pentru stimularea imunității în primul rând, dar nu numai.

    Citește aici recomandările medicului specializat în imunologie despre ce avem de făcut pentru o imunitate puternică.

    Pomelo este o bună sursă de fibre

    Un pomelo conține 6 grame de fibre, iar doza zilnică recomandată e de cel puțin 25 de grame. O bună parte dintre acestea sunt fibre insolubile și, de aceea, pomelo are beneficii în prevenirea constipației.

    Fibrele alimentare sunt, de asemenea, o sursă importantă de hrană pentru bacteriile bune care alcătuiesc flora intestinală, potrivit unui studiu. Iar o floră intestinală sănătoasă înseamnă și o imunitate puternică.

    Citește aici de ce dezechilibrul florei intestinale scade imunitatea și ne predispune la diabet.

    Beneficii ale fructului de pomelo pentru pierderea în greutate

    Nu numai numărul mic de calorii din pomelo face din acest fruct un aliat pentru siluetă. Fibrele și proteinele din compoziția unui pomelo cresc senzația de sațietate pentru o perioadă îndelungată.

    Așadar, dacă mănânci un pomelo pe post de gustare, te vei sătura cu o porție mai mică la următoarea masă.

    Află de aici care sunt metodele de slăbit rapide și eficiente recomandate de medicul nutriționist.

    Pomelo roșu este puțin mai bogat în antioxidanți decât cel cu pulpa galbenă

    Pomelo roșu se întâlnește mai rar decât cel cu pulpa galbenă în magazinele de la noi FOTO: Shutterstock

    Pomelo este bogat în antioxidanți, recunoscuți pentru efectul lor protector împotriva radicalilor liberi. Radicalii liberi sunt compuși care se găsesc în mediu și alimente și pot provoca probleme de sănătate și boli cronice atunci când se acumulează în exces în organism.

    Vitamina C este un antioxidant puternic, iar pomelo abundă în vitamina C. Alți antioxidanți importanți din pomelo sunt naringenina și naringina, ambii fiind întâlniți în mod obișnuit în citrice. În plus, pomelo roșu conține licopen, un antioxidant antiinflamator care este prezent și în roșii, potrivit unui studiu.

    Pomelo: beneficii și contraindicații

    Pomelo poate contribui la sănătatea cardiovasculară, prin reducerea nivelului de colesterol și de trigliceride.

    Un studiu pe șobolani a scos la iveală că suplimentarea cu extract de pomelo concentrat a redus nivelul trigliceridelor cu până la 21%, al colesterolului total – cu până la 6% și al colesterolului LDL („rău“) – cu până la 41%, în doar 21 de zile.

    Un alt studiu a evidențiat modul în care pomelo poate reduce aceste grăsimi din sânge: nu-i permite colesterolului din alimente să fie complet absorbit de organism.

    Pomelo este, de asemenea, bogat în potasiu, un mineral care ajută la reglarea tensiunii arteriale.

    Atenție, însă! Consumul de pomelo este contraindicat dacă urmezi un tratament cu statine, pentru colesterol ridicat, sau unul pentru scăderea tensiunii. La fel ca grepfrutul, pomelo poate interacționa în mod negativ cu anumite medicamente.

    În plus, pomelo conține compuși numiți furanocumarine, care pot afecta metabolismul statinelor.

    Coaja de pomelo, beneficii antiaging, antibacteriene și antifungice

    Așa se desface cel mai ușor fructul de pomelo FOTO: Shutterstock

    Datorită conținutului ridicat de antioxidanți, pomelo poate întârzia apariția semnelor de îmbătrânire.

    În plus, și coaja de pomelo poate avea întrebuințări pentru sănătate. Uleiul esențial din coajă de pomelo este bogat în antioxidanți și poate reduce producția de melanină în piele. În acest fel, ajută la prevenirea decolorării pielii și a petelor provocate de soare care conferă un aspect îmbătrânit pielii.

    Coaja de pomelo mai poate fi folosită în mod direct, acasă, pentru a prepara murături, dulceață și ceaiuri, arată un studiu. Condiția este să găsești fructe de pomelo a căror coajă să nu fie tratată chimic.

    Pomelo poate avea, de asemenea, proprietăți antibacteriene și antifungice, deși majoritatea cercetărilor privind aceste efecte au folosit tot uleiuri esențiale din coajă de pomelo.

    Într-un studiu de laborator, uleiul esențial de pomelo a încetinit dezvoltarea bacteriilor pe lentilele de contact.

    Un alt studiu a scos la iveală că uleiul esențial de pomelo a ucis Penicillium expansum, o ciupercă responsabilă pentru producerea unei neurotoxine dăunătoare.

    Chiar dacă și fructul în sine se poate lăuda cu unele dintre aceste proprietăți antibacteriene și antifungice, sunt necesare mai multe cercetări.

    Atenție! Uleiurile esențiale sunt foarte concentrate, așa că nu e indicat să le ingerezi. Nici aplicarea pe piele ca atare nu este indicată, ci uleiurile esențiale de coajă de pomelor ar trebui să fie diluate corespunzător înainte de a le aplica pe piele.

    Poate lupta împotriva celulelor canceroase

    Pomelo poate ajuta la distrugerea celulelor canceroase și la prevenirea răspândirii cancerului.

    Un studiu efectuat pe șoareci a demonstrat că extractul de coajă de pomelo a suprimat dezvoltarea tumorii, a stimulat sistemul imunitar și a ucis celulele canceroase. Într-un studiu similar s-a observat că un extract obținut din frunze de pomelo a distrus celulele canceroase de la nivelul pielii.

    În plus, s-a demonstrat că naringenina – unul dintre principalii antioxidanți din pomelo – distruge celulele cancerului de prostată și pancreatic și încetinește răspândirea cancerului pulmonar în studiile de laborator.

    Totuși, sunt necesare mai multe cercetări la oameni pentru a înțelege pe deplin efectul pe care îl poate avea pomelo asupra cancerului.

    Atenționări

    Ca și în cazul consumului de grepfrut, și în cazul consumului de pomelo se recomandă atenție sporită dacă urmezi orice tratament. Consumul acestor citrice poate să accentueze anumite efecte secundare ale unor medicamente sau poate spori ori inhiba acțiunea altora.

    Cel mai bine este să întrebi medicul dacă pomelo poate interacționa cu medicamentele pe care le folosești.

    Află de aici ce alte alimente pot afecta eficiența unor tratamente.

    Chiar dacă nu prezintă pericol de alergii, citricele pot cauza urticarie, eczeme sau probleme digestive din cauza acidităţii.

    SPUNE-ȚI POVESTEA »
    Căutare
    Urmărește-ne și pe Facebook