Când se mănâncă fructele, înainte sau după masă

    Când se mănâncă fructele? Dimineața, pe stomacul gol, după-amiaza, la 1-2 ore după ce am luat masa? Există o mulțime de teorii referitoare la momentul ideal în care putem consuma fructe. Dar, adevărul e că niciuna din afirmațiile de mai sus nu are o bază științifică.

    Putem beneficia de proprietățile fructelor, la fel de bine, oricând le-am consuma. Singurele lucruri de care e nevoie să ținem cont sunt preferințele proprii și eventuale boli digestive.

    ”Pentru a beneficia de toate calitățile fructelor, este indicat să fie folosite pe post de gustare, pe stomacul gol, ele trecând repede prin stomac și digerându-se în duoden ca primă stație. Dar sunt și fructe care se recomadă să fie mâncate după masă. De exemplu, mărul care are fermenți ce ajută digestia. Ananasul și papaya care conțin enzime de ajutor în digestia proteinelor.”

    Dr. Iren Alexoi, medic nutritionist

    Există multe teorii referitoare la consumul de fructe. Mai jos, discutăm patru dintre cele mai comune mituri și adevărul din spatele lor.

    Când se mănâncă fructele? MIT: După-amiază este cel mai bun moment

    Potrivit unor teorii, consumul de fructe după-amiaza poate oferi mai multe beneficii pentru sănătate, decât consumul de fructe dimineața. Altele, din contră, susțin că cel mai bun moment este dimineața alături de un pahar cu apă.

    Însă, nu există dovezi științifice care să sugereze că dacă mâncăm fructe dimineața sau după-amiaza se modifică în vreun fel proprietățile și beneficiile fructelor, pentru sănătate.

    Teoria din spatele consumului de fructe după-amiaza se bazează pe faptul că dacă vom consuma o gustăre bogată în zahăr în acest moment al zilei, nivelul glicemiei crelte și se activează sistemul digestiv.

    Însă, toate alimentele care conțin carbohidrați cresc nivelul glicemiei, indiferent de momentul în care sunt consumate. Iar sistemul digestiv poate fi, de asemenea, activat în orice moment al zilei.

    Acestea fiind spuse, atunci când alegeți o gustare după-amiaza, fructele sunt o opțiune excelentă. Fructele sunt bogate în fibre și carbohidrați complecși, ceea ce înseamnă că durează mai mult timp pentru a fi digerate decât carbohidrații simpli, cum ar fi pâinea albă. Acest lucru poate ajuta la menținerea senzației de sațietate pentru mai mult timp.

    Când se mănâncă fructele? MIT: Evitați să mâncați fructe înainte de culcare

    În general, consumul unei mese complete înainte de culcare poate întrerupe ciclurile de somn. Cu toate acestea, atunci când avem obiceiul să ronțăim noaptea, fructele au un risc mai mic să strice somnul, în comparație cu alte alimente, în special alimentele procesate.

    Potrivit The National Sleep Foundation, consumul anumitor alimente înainte de culcare poate interfera cu somnul din cauză că activează procesele digestive ale organismului. Specialiștii recomandă evitarea alimentelor cu zaharuri procesate înainte de culcare, deoarece acestea pot determina creșterea și scăderea bruscă a nivelului de energie. Alegerea fructelor proaspete poate fi o opțiune mai sănătoasă.

    Mai mult decât atât, consumul unei banane înainte de culcare oferă potasiu care poate preveni crampele musculare nocturne. Includerea fructelor cu conținut ridicat de magneziu, cum ar fi caisele sau curmalele, ne poate ajuta, de asemenea, să ne relaxăm și să avem un somn mai bun.

    Când se mănâncă fructele? MIT: Pe stomacul gol

    Cât despre fructele consumate dimineața, pe stomacul gol…. ”Sunt binevenite și energizante la persoanele care le tolerează. Sunt însă persoane care suferă de diverse boli digestive sau care nu au suficiente enzime de digestie a fructelor și, din păcate, nu le pică bine,” precizează dr. Iren Alexoi.

    Unele persoane sunt covinse că dacă vor consuma fructe pe stomacul gol vor avea parte beneficii majore pentru sănătate.

    Potrivit acestei teorii, consumul de fructe împreună cu alte alimente încetinește digestia, ceea ce înseamnă că alimentele stau în stomac pentru o lungă perioadă de timp și pot fermenta, provocând gaze, balonare și disconfort digestiv.

    ”Nu există o regulă fiziologică de asociere a fructelor cu alte alimente. Dintodeauna bucătăriile lumii au asociat fructe lângă proteine sau au creeat deserturi minunate combinații între carbohidrați și fructe. Totul depinde de sistemul enzimatic al fiecăruia, de cum este obișnuit, de genetica fiecărui popor și bucătăria din care face parte.”

    Dr. Iren Alexoi, medic nutritionist

    Deși este adevărat că fructele încetinesc digestia – sunt bogate în fibre, ceea ce încetinește progresia alimentelor prin tractul digestiv – acesta nu este un lucru rău. Fibrele sunt o parte importantă a tuturor dietelor și stimulează sănătatea intestinelor. Digestia mai lentă ajută, de asemenea, la menținerea sațietății mai mult timp.

    Chiar dacă fructul a rămas în stomac pentru o perioadă neobișnuită de timp, nu ar avea cum să fermenteze datorită capacității stomacului de a preveni creșterea bacteriană. Majoritatea microorganismelor sunt incapabile să crească în condițiile de aciditate ale stomacului.

    MIT: Diabeticii ar trebui să consume fructele la distanță de mesele principale

    O altă toerie afirmă că cel mai bun moment pentru pacienții cu diabet zaharat să mănânce fructe este la 1-2 ore, înainte sau după masă.

    Acest mit se bazează tot pe ideea, că fructele pot interfera cu digestia. Însă, nu există dovezi care să sugereze că fructele consumate separat de mese vor îmbunătăți digestia. Plus de asta, consumul de fructe fără alte alimente pot duce la creșterea glicemiei, în cazul diabeticilor.

    Așa că, în cazul lor, este mai indicat să consume fructele împreună cu alte alimente bogate în proteine, fibre sau grăsimi.

    Conform cercetărilor, proteinele, fibrele și grăsimile ajută stomacul să încetinească eliberarea alimentelor în intestinul subțire. În acest fel, corpul absoarbe cantități mai mici de zahăr odată, ceea ce limitează efectul asupra glicemiei.

    Când să mănânci fructe dacă vrei să slăbești

    Consumul de fructe nutritive, cu conținut scăzut de calorii, înainte de masă poate ajuta la menținerea senzației de sațietate pentru mai mult timp. Prin urmare, dacă mâncăm fructe înainte de masă, vom consuma mai puține alimente în timpul mesei. Dar nu doar consumul de fructe înainte de masă e de ajutor dacă vrem să slăbim. Și dacă vom consuma fructele la masă, e clar că vom mânca mai puțină mâncare.

    Înlocuirea gustărilor bogate în calorii cu fructe – în orice moment al zilei – este, de asemenea, o modalitate excelentă de accelera pierderea în greutate.

    SPUNE-ȚI POVESTEA »
    Căutare
    Urmărește-ne și pe Facebook