Nouă fructe alcaline care te hidratează și îți oferă energie

    Fructe alcaline. Mulți susținători ai dietelor alcaline spun că bolile apar, mai ales, când în organism este un mediu predominant acid. Chiar dacă nu putem influența pH-ul sângelui, îl putem schimba pe cel al salivei și al urinei cu ajutorul alimentelor care au potențial alcalinizant, adică reacția produsă de acestea, în organism, după ce sunt metabolizate este una alcalină.

    „Este important să păstrăm un echilibru al principiilor alimentare necesare organimului. O dietă bazată pe alimente sănătoase având în componență crudități, fructe și legume poate preveni boli metabolice, cardiovascule, cancere,” a explicat dr. Iren Alexoi, medic nutritionist.

    Potrivit medicului, 80% din dieta noastră ar trebuie să fie alcătuită din alimente cu efect alcalinizant și doar 20% din alimente cu potential acidifiant. Din prima categorie fac parte alimentele vegetale, iar din a doua cele de origine animală.

    Nouă fructe alcaline extrem de sănătoase

    Iată ce fructe alcaline delicioase poți adăuga în dieta ta, ca să-ți energizezi organismul, potrivit site-ului thatsitfruit.com.

    1. Pepene roșu

    Consumul de pepene roșu vă ajută să diminuați celulita. Foto: Shuttersock
    Consumul de pepene roșu vă ajută să diminuați celulita. Foto: Shuttersock

    Pepenele roşu conţine 95% apă, zaharuri naturale, enzime, acizi organici, antioxidanţi, sodiu, potasiu, fier. Este un aliment probiotic, un diruetic foarte bun, un stimulator imunitar şi un reglator hormonal excelent. Dacă veţi consuma pepene pe timp de vară, este posibil ca, la sfârşitul acesteia, să constataţi că aţi scăpat și de celulită. Este un fruct care curăţă excelent toxinele din organism, reuşeşte să dreneze limfa şi să combată celulita. Conținutul ridicat de licopen vă menține inima sănătoasă. În plus, conține puține calorii, așa că poate fi consumat și de cei care vor să scape de kilogramele în plus.

    2. Pepene galben

    Vitaminele esențiale din pepenele galben ajută la îmbunătățirea vederii, la întărirea imunității și la dezvoltarea cerebrală. Consumul regulat de pepene galben va echilibra, de asemenea, nivelul glicemiei și al tensiunii arteriale. Potrivit United States Department of Agriculture (USDA), pepenele galben conține mai mult betacaroten decât caisele, mango, portocalele, piersicile, nectarinele. Odată ajuns în organism, betacarotenul se transformă în vitamina A, un puternic antioxidant care combate radicalii liberi, îmbunătățește vederea, întărește imunitatea și menține sănătatea globulelor roșii.

    3. Mango

    Este unul dintre cele mai gustoase fructe tropicale și conține peste 20 de vitamine și minerale care ne ajută să avem pielea radiantă și părul strălucitor. Conține puține calorii dar e plin de nutrienți. 165 de grame de mango îți asigură 70% din necesarul zilnic de vitamina C, o vitamină extreme de importantă pentru sistemul imunitar. În plus, ajută la absorbția fierului în organism susținând dezvoltarea și regenerarea celulelor. Datorită enzimelor pe care le conține, mango sprijină sănătatea și buna funcționare a digestiei.

    4. Papaya

    Dacă sunteți în căutarea unor gustări care să vă ajute să țineți kilogramele la distanță, bazați-vă pe papaya. Acest fruct cu conținut scăzut de grăsimi vă va ajuta să controlați poftele alimentare. În plus, e plin de antioxidanți, scade inflamația din organism, făcându-vă să vă simțiți supli și ușori. Antioxidanții din papaya combat și stresul oxidativ legat de îmbătrânirea premature și de apariția bolilor. În cadrul unui studiu, subiecții care au consumat, timp de șase luni, papaya fermentată au arătat o scădere a stresului oxidativ cu 40%.

    Fructe alcaline pline de antioxidați

    5. Kiwi

    Kiwi au aromă extraordinară și o mulțime de beneficii pentru sănătate. Aceste fructe acrișoare sunt pline de nutrienți precum vitamina C, vitamina K, vitamina E, acid folic și potasiu. De asemenea, au o mulțime de antioxidanți și sunt o sursă bună de fibre. Potrivit unui studiu din 2000, datorită cantității mari de vitamina C și antioxidanți pe care o conțin, kiwi ar putea ajuta în tratarea astmului.

    6. Struguri

    Strugurii conțin substanțe nutritive esențiale precum vitamina K, B2 și cupru care protejează inima, creierul și mușchii. Strugurii conțin numeroși compuși vegetali benefici, cel mai cunoscut fiind resveratrolul, care ne protejează împotriva diferitelor tipuri de cancer, inclusiv a cancerului de colon și mamar, potrivit studiilor. Dtorită conținutului de potasiu, strugurii ajută la scăderea tensiunii arteriale și a colesterolului.

    7. Pere

    Fitonutrienții din pere ajută la ameliorarea diabetului de tip 2 și a bolilor de inimă. Mâncați-le fierte, coapte sau crude – cel mai bine cu coajă pentru că acolo se găsesc mare parte din nutrienți.  Perele sunt deosebit de bogate în acid folic, vitamina C, cupru și potasiu. De asemenea, sunt o bună sursă de polifenoli (o grupă de antioxidanți a căror principală acțiune este prevenirea formării de radicali liberi, luptând împotriva îmbătrânirii premature).

    8. Mandarine

    Aceste citrice au un nivel crescut de flavonoizi, vitamine, acid folic și potasiu, fiind gustări sănătoase și sărace în calorii. Alături de vitamine și minerale, o mandarină medie (88 de grame) conține 8% din doza zilnică de fibre. Fibrele hrănesc bacteriile intestinale benefice, îmbunătățind digestia și ajutând la reducerea riscului de afecțiuni cronice precum diabetul și bolile de inimă.

    9. Afine

    Afinele abundă în antioxidanți extrem de benefici pentru sănătatea cardiovasculară și cu rol în prevenirea cancerului. Este săracă în calorii, dar bogată în fibre, vitamina C și vitamina K.

    Antioxidantii îți protejează corpul de radicalii liberi care îți pot deteriora celulele și pot contribui la îmbătrânirea premature și la apariția unor boli precum cancerul.

    Afinele au cel mai ridicat nivel de antioxidanți dintre toate fructele și legumele. Principalii compuși antioxidanți din afine aparțin unei familii de antioxidanți numiți flavonoizi.

    Cercetările arată că, mai ales, un grup de flavonoizi -numiți antocianinele – sunt responsabili pentru o mare parte din efectele benefice pe care le aduc aceste fructe de pădure.

    Sfatul nutriționistului

    fructe alcaline medic nutritionist
    Fructele alcaline sunt esențiale pentru o dietă sănătoasă, spune medicul nutriționist Iren Alexoi

    Dr. Iren Alexoi, medic nutritionist, spune că „pentru a reduce potențialul acidifiant al alimentelor este important să micșorăm porțiile acestora sau să facem asocieri corecte. De exemplu, carne, oua, lactate asociate cu legume și verdețuri. Important este și modul de preparare – de exemplu evitarea preparării îndelungate, prăjirea sau modalități improprii de conservare (folosire de aditivi, coloranți, zaharuri, etc)”.

    Pentru o alimentație sănătoasă este importantă cumpătarea și respectarea unei diete nutritive echilibrate cu tot ceea ce este necesar pentru organim.

    SPUNE-ȚI POVESTEA »
    Căutare
    Urmărește-ne și pe Facebook