Dieta Cambridge are rezultate spectaculoase, dar și efecte secundare

Dieta Cambridge are rezultate spectaculoase, dar și efecte secundare pe măsură

    Dieta Cambridge este o cură de slăbire extremă, care presupune mai multe etape. În primele stadii, restricția calorică este foarte mare, așa că e indicat să fie urmată doar sub îndrumarea unui medic.

    „Dieta Cambridge presupune înlocuirea meselor cu shake-uri, batoane proteice și supe. Cu cât vrei să dai jos mai multe kilograme, cu atât restricția calorică trebuie să fie mai mare, potrivit principiilor dietei. Principii nesănătoase, pe termen lung, mai ales dacă scazi sub 600 kcal pe zi. Asta ar impune prima etapă care poate dura până la 12 săptămâni. Deja e un principiu devastator pentru sănătate.“

    Dr. Iren Alexoi, medic nutriționist

    Dr. Iren Alexoi a precizat că etapa a doua te lasă să consumi 800 kcal pe zi, dar este restrictivă în ceea ce privește tipurile de alimente permise. În etapa a treia poți consuma 1.000 kcal pe zi, iar etapa a patra, de întreținere, impune trei mese pe zi însumând 1.400 kcal.

    Creată de biochimistul Alan Howard și de partenerul său, dr. Ian McLean-Baird, dieta Cambridge a fost lansată în Marea Britanie, în 1984.

    Ce este dieta Cambridge

    Este o formă restrictivă de regim de slăbit, conceput pentru a avea rezultate spectaculoase într-un timp foarte scurt. Dieta mai este cunoscută și sub numele de dieta 1:1.

    „Dieta 1:1 este un program de slăbire care s-a dovedit a fi de succes pentru mii de oameni, ajutând chiar și la atenuarea simptomelor diabetului de tip 2, în anumite cazuri“, a declarat nutriționistul Mark Gilbert, pentru marieclaire.co.uk.

    Totuși, medicii recomandă urmarea unei astfel de diete doar sub supraveghere specializată.

    Ce presupune și cum funcționează dieta Cambridge

    Dieta Cambridge presupune un consum regulat de shake-uri, supe și batoane proteice cu conținut scăzut de calorii. Cei care promoveză această dietă susțin că astfel sunt satisfăcute toate nevoile nutriționale zilnice, cu un număr minim de calorii.

    Similară cu dieta ketogenică, dieta Cambridge funcționează prin forțarea corpului să intre într-o stare de cetoză. Acesta este un proces natural care apare atunci când grăsimile sunt transformate în energie.

    Care sunt avantajele

    • Mulți dintre cei care au ținut dieta Cambridge consideră că pierderea în greutate este rapidă și destul de dramatică.
    • Dacă respecți regulile, ai garanția că vei slăbi.
    • Înlocuitorii meselor conțin vitamine și minerale esențiale.
    • Atunci când dieta le permite, prânzul și cina pot fi feluri de mâncare consistente și sățioase, cum sunt spaghetele bolognese.

    Ce riscuri și dezavantaje presupune

    • Unii experți în sănătate consideră că nu este sănătos să-ți forțezi corpul să intre într-o stare de cetoză. Rezultatele pot duce la topirea masei musculare, nu doar a grăsimilor.
    • Efectele secundare raportate ale dietei sunt respirația urât mirositoare, rărirea părului, greață, amețeli și diaree.
    • Shake-urile și batoanele proteice pe care trebuie să le cumperi pot fi costisitoare.
    • Dacă optezi pentru această dietă, este important să faci totul ca la carte, sub supravegherea unui specialist și folosind produse concepute special pentru această dietă.

    Reguli de urmat în timpul dietei

    • Bea multă apă, chiar dacă vei consuma multe alimente lichide. În dieta Cambridge se recomandă cel puțin 2,25 litri de apă pe zi.
    • Dormi suficient! Odihna este de mare folos, mai ales în primele câteva săptămâni, când restricțiile calorice sunt draconice. Somnul te ajută și să vă controlezi mai bine poftele alimentare.
    • Completează aportul de lichide cu ceaiuri din plante. Ceaiul de mușețel te va ajuta să te odihnești mai bine, iar ceaiul de mentă ar putea ajuta la combaterea unora dintre potențialele efecte secundare ale dietei, cum ar fi greața și scaunele moi.
    • Consumă verdețuri din plin. Spanacul, salata verde, castraveții, ridichile și țelina sunt alegeri sănătoase pentru pasul trei și au puține calorii.

    Cinci etape cu număr minim de calorii și una de întreținere

    Dieta Cambridge are șase etape, iar prima etapă poate fi adaptată în funcție de câte kilograme dorești să dai jos. Cu cât vrei să slăbești mai mult, cu atât restricția calorică e necesar să fie mai mare (varianta 1).

    • Etapa 1 (varianta 1) Mănâncă 3-4 produse proteice (shake-uri, batoane, supe) în fiecare zi. Consumă 415-554 de calorii pe o perioadă minimă de 1 săptămână și maximă de 12 săptămâni.
    • Etapa 1 (varianta 2) Mănâncă 3 produse proteice (shake-uri, batoane, supe) și 200 ml de lapte degresat în fiecare zi. Consumă astfel 615 calorii pe zi, cu o durată minimă de 1 săptămână și maximă de 12 săptămâni.
    • Etapa 2: Mănâncă 2 produse proteice (shake-uri, batoane, supe), plus alimente bogate în proteine, lapte degresat și câteva legume. Consumă astfel 810 calorii pe zi, cu o durată minimă de 1 săptămână.
    • Etapa 3: Mănâncă 2 produse proteice (shake-uri, batoane, supe), plus lapte degresat, mic dejun și salate pentru prânz și cină. Consumă astfel 1.000 de calorii timp de 2 săptămâni.
    • Etapa 4: Mănâncă 2 produse proteice (shake-uri, batoane, supe), plus lapte degresat, mic dejun, prânz și cină încă 2 săptămâni.
    • Etapa 5: Mănâncă 1 produs proteic (shake-uri, batoane, supe), plus lapte degresat, mic dejun, prânz, cină și gustare timp de 2 săptămâni.
    • Etapa 6 de întreținere: Mănâncă o dietă sănătoasă plus produse Cambridge Diet la alegere. Continuă pe termen nelimitat.

    Cât poți să slăbești cu dieta Cambridge

    Dieta Cambridge promite să ofere rapid rezultate vizibile, mai ales după finalizarea primelor etape cu restricții calorice drastice.

    În etapa 1, în care vei consuma 600 de calorii, în medie, pe zi, fondatorii dietei Cambridge susțin că poți pierde până la 6 kilograme pe lună. Odată ce ți-ai atins greutatea dorită, planul alimentar presupune reintroducerea unei alimentații normale, pas cu pas. Este nevoie, însă, de o educație specifică privind alimentația sănătoasă și controlul porțiilor.

    Pentru a te asigura că nu te îngrași din nou, după dietă, fondatorii planului alimentar recomandă să continui să înlocuiești una dintre mese cu produse proteice de tipul shake-urilor și batoanelor.

    Îți recomandăm și

    SPUNE-ȚI POVESTEA »
    Căutare