Febra musculară se tratează cu aspirină sau ibuprofen? Ce spun studiile

Febra musculară este o problemă des întâlnită, în special atunci când reîncepi să te antrenezi după o pauză lungă sau atunci când te antrenezi intens. Apare fie că e vorba de fitness, aerobic sau alte sporturi, precum dansul, tenisul sau înotul.

Din fericire, febră musculară n-a omorât pe nimeni, însă este neplăcută şi îţi poate pune beţe în roate la următoarele antrenamente sau chiar şi la activităţile de zi cu zi, cum ar fi urcatul scărilor. Însă, vestea bună este că există soluţii pentru a ameliora sau preveni o febră musculară prea dureroasă şi pentru a avea un program de antrenament bine pus la punct.

Află ce este febră musculară, dacă aspirină, băile calde sau alte suplimente te pot ajuta în această problemă şi cum să te antrenezi mai eficient.

Febra musculară – ce este?

Febra musculară este efectul presiunii pe care o pui pe muşchii tăi atunci când te antrenezi. Poate apărea la câteva ore sau 8, 10, 12, numărul variază, de la terminarea antrenamentului şi de obicei durează cam o zi două până totul revine la normal.

Nu este ceva anormal şi chiar şi sportivii de performanţă experimentează febră musculară, aşa că aceasta nu trebuie să te facă să renunţi la exerciţii fizice şi mişcare. Dimpotrivă, este chiar foarte normal ca muşchii să se inflameze, pentru a deveni mai puternici şi a se adapta mai bine la viitoarele antrenamente. 

Când apare?

De obicei, aceasta apare atunci când faci exerciţii fizice pentru prima dată sau după o perioadă de pauză. De asemenea, poate apărea atunci când îţi schimbi rutina de antrenament, când introduci exerciţii noi sau când modifici exerciţiile pe care deja le faci (adaugi repetări, schimbi intensitatea sau creşti greutăţile pe care le foloseşti). 

Supraantrenamentul este şi el una dintre cauzele febrei musculare. În cartea “Medicina culturii fizice”, publicată la Editura Medicală, supraantrenamentul este descris ca implicând „solicitări psihice şi fizice intense şi îndelungate ale sportivilor”, iar ca efecte ale acestuia sunt menţionate diminuarea capacităţii de lucru a organismului şi a performanţei sportive.

Nu numai cei ce practica sport de performanţă pot să să afle în situaţia de a îşi supraantrena corpul. Dacă te forţezi prea tare în sala de fitness, la jogging sau la bazinul de înot, corpul tău va suferi, aşa că este important să nu îţi pierzi răbdarea când începi să faci mişcare şi să nu exegerezi, indiferent de target-ul pe care îl ai. Nu uita că rezultatele cele mai bune se obţin în timp. 

Febra musculară – remedii recomandate de specialiști

Febră musculară trece de la sine, aşa că nu trebuie să ai motive de îngrijorare. Însă, dacă îţi doreşti să diminuezi disconfortul există câteva remedii pe care le-ai putea încerca. Ioan Drăgan menţionează în cartea sa “Medicina Sportivă”, publicată la Editura Medicală, câteva metode folosite în sportul de performanţă pentru refacerea după efort.

Refacerea după efort intens se poate face prin saună, masaj simplu sau cu gheaţă, yoga, tehnici de relaxare musculară şi odihnă, fie ea şi activă. 

De asemenea, poţi încerca câteva exerciţii de stretching folosindu-te de foam rollerul din sala de fitness sau o masă bogată în antioxidanţi.

Astfel de alimente sunt ciupercile, ananasul, varza kale, afinele, ghimbirul, turmericul şi broccoli, iar proprietăţile lor antoxidante îţi pot fi de ajutor în refacerea mai rapidă a corpului. 

Febra musculară – trece cu pastile cum ar fi aspirină sau ibuprofenul?

Din păcate, studiile în domeniu nu au reuşit să dovedească eficienta acestor pastile în cazul febrei musculare. Unul anume, publicat în Med and Sci în Sports and Exercise în anul 1997, arata ca aspirina se dovedeşte a fi ineficienta în a trata durerea cauzată de febră musculară.

Așa că este o idee bună să te limitezi la remediile ce constau în stretching, masaj şi odihnă pentru a evita reacţiile adverse ale antiimflamatoarelor precum aspirină, având în vedere că experţii nu au găsit încă dovezi concrete indicând folosinţă acestora în problema febrei musculare.

În plus, în niciun prospect al medicamentelor pe bază de ibuprofen sau aspirină nu se găseşte recomandarea folosirii lor pentru această cauză. 

Febra musculara – când e cazul să te prezinţi la medic?

Dacă durerea musculară persista mai mult de o săptămână sau este însoţită şi de alte simptome, cum ar fi dureri de cap, ameţeală, probleme de respiraţie, atunci este cazul să consulţi un specialist pentru a elimina posibilitatea unor condiţii medicale serioase, cum ar fi ruperea unui muşchi.

Nu uita că soluţia pentru a evita accidentări grave este să faci întotdeauna încălzire înainte de antrenament, stretching la finalizarea acestuia şi să nu îţi forţezi corpul.

Începe cu exerciţii uşoare dacă te afli la început şi creşte gradual intensitatea până ajungi la forma fizică dorită.

Febra musuclara este o reacţie normală a corpului, care nu ar trebui să te sperie sau să te demotiveze din a continua să te antrenezi. Priveşte febră musculară ca pe un process prin care corpul tău devine mai bun, mai funcţional şi mai eficient, muşchii învăţând să se adapteze la intensitatea antrenamentelor aleasă de tine.

SPUNE-ȚI POVESTEA »
Căutare
Urmărește-ne și pe Facebook