Cu dieta fix la fix poți slăbi sănătos. Pierzi 4 kilograme în 2 săptămâni dacă respecți regulile

    Dieta fix la fix sau dieta de 3 ore promite să te scape de grăsimea încăpățânată de pe burtă, fără să renunți la alimentele preferate și fără să fie nevoie să te extenuezi la sala de sport.

    De fapt, exercițiile fizice sunt opționale în cadrul acestui program de slăbit. În plus, medicul nutriționist Iren Alexoi susține că această dietă nu pune sănătatea în pericol.

    „Dieta fix la fix respectă un stil de viață sănătos. Regula principală ține de orele fixe la care trebuie să iei masa. În principiu, în afara faptului că un program fix de masă poate crea anumite frustrări, e o dietă sănătoasă!“

    Dr. Iren Alexoi, medic nutriționist

    Fix la fix este o dietă marcă înregistrată, care promite că, în termen de două săptămâni, nivelul cortizolului va fi redus împreună cu grăsimea de pe talie. Cortizolul, hormonul stresului, este considerat un factor care favorizează depunerea grăsimii pe abdomen.

    Cum a apărut dieta fix la fix

    Jorge Cruise, un bărbat care pretinde că a slăbit peste 18 kilograme, a dezvoltat un plan alimentar menit să elimine grăsimea de pe burtă. Potrivit Institutului Național de Sănătate din SUA, grăsimea din zona abdominală crește riscul de boli de inimă și diabet de tip 2. Pentru multe persoane talia este o zonă problematică, iar acest plan alimentar o vizează în mod specific.

    Dieta fix la fix presupune consumul unor porții de dimensiuni mici la fiecare trei ore, pe tot parcursul zilei. Mâncând la ore fixe, Cruise susține că îți vei menține metabolismul la o rată accelerată. Astfel, vei arde mai multe grăsimi.

    Cum funcționează dieta la ore fixe

    Potrivit cărții lui Jorge Cruise „The 3-Hour Diet“, dacă vei mânca la fiecare 3 ore, vei topi în scurt timp grăsimea de pe burtă. În plus, vei reuși să te menții la o greutate sănătoasă. Cei care țin dieta trebuie să respecte următoarele reguli:

    • să ia micul dejun la ora 7:00;
    • să consume o gustare de 100 de calorii la ora 10:00;
    • să servească prânzul la ora 13:00;
    • să aibă a doua gustare de 100 de calorii la ora 16:00;
    • să ia cina la ora 19:00;
    • la scurt timp după cină, pot savura o gustare de 50 de calorii;
    • e important să nu mai mănânce nimic cu cel puțin trei ore înainte de a merge la culcare.

    Cruise a dezvoltat această dietă pe baza convingerii că, dacă trec mai mult de trei ore fără să mănânci, corpul intră în „modul de înfometare”. Cu alte cuvinte, organismul începe să stocheze grăsime și să „topească“ din mușchi, încetinind metabolismul. Dacă mănânci la fiecare trei ore, îți vei accelera metabolismul și, drept urmare, vei arde grăsimi toată ziua. Cel puțin aceasta este teoria lui Cruise.

    Pentru a slăbi se folosesc alimente sănătoase: carne slabă, grăsimi puține, lactate cu grăsimi puține, carbohidrați sănătoși, fructe și legume, hidratare corespunzătoare. De fapt, cheia o reprezintă alimentația sănătoasă și faptul că nu mâncăm nimic între mesele propuse.“

    Dr. Iren Alexoi, medic nutriționist

    Dieta fix la fix, păreri de la medicul nutriționist

    Avantajele pe care le subliniază medicul Iren Alexoi sunt:

    • înveți să faci alegeri sănătoase,
    • îți organizezi mai bine programul de mese,
    • îți stăpânești senzația de foame,
    • îți gestionezi poftele,
    • mănânci echilibrat, din toate grupele alimentare, nefiind o dietă restrictivă.

    Cât poți să slăbești

    Creatorul dietei fix la fix susține că vei pierde în jur de 4 kilograme și jumătate în primele două săptămâni. Apoi, poți să mai scazi în greutate suplimentar, în fiecare săptămână care urmează.

    Dieta este promovată ca fiind una care abordează atât aspectele fizice, cât și pe cele psihologice ale pierderii în greutate. De asemenea, pretinde că este suficient de ușor de urmat, așa că o vei respecta fără dificultăți până când îți vei atinge obiectivele.

    „Numărul de kilograme pe care le pierzi ține de restricția calorică a meniului“, este de părere medicul nutriționist Iren Alexoi.

    Avantajele dietei

    Dieta fix la fix este all-inclusive. Asta înseamnă că nu există tipuri de alimente interzise. De fapt, unele dintre cele mai „demonizate“ alimente sunt permise în porții mici. Persoanele care urmează acest plan alimentar pot mânca ocazional și fast-food, ciocolată, mezeluri și carne roșie, dacă simt neapărat nevoia să o facă. Faptul că nu există restricții în ceea ce privește varietatea alimentelor face dieta mai ușor de respectat, mai ales, de către pofticioși.

    Cruise crede că nu există alimente nesănătoase, ci doar porții nesănătoase. Cei care urmează dieta trebuie să țină neapărat cont de faptul că excesul de calorii determină creșterea în greutate. Așadar, este nevoie de stabilirea unor limite stricte pentru conținutul caloric al fiecărei mese și gustări. Planul alimentar încurajează varietatea: trebuie să incluzi în dietă și carbohidrați, și proteine, și grăsimi, și fructe și legume.

    Dezavantajele dietei fix la fix

    Unii experți în alimentație nu sunt de acord că mesele dese se traduc neapărat în pierderea în greutate.

    Un pericol ar fi acela că mesele dese pot conduce la abuzul de alimente, mai ales pentru gurmanzi. Dacă dimensiunile porțiilor nu sunt controlate, mesele dese pot avea efectul opus, adică îngrășarea.

    În plus, dacă te lupți cu dependența de anumite alimente, cum ar fi dependența de zahăr, această dietă nu este concepută să te ajute să o depășești.

    Citiți aici despre un experiment de renunțare la zahăr pentru o lună

    Dieta nu exclude alimente ultraprocesate, cum ar fi produsele de tip fast-food și dulciurile. Există numeroase cercetări care sugerează că alimentele ultraprocesate pot duce la creșterea în greutate pe termen lung.

    O altă problemă este că dieta fix la fix nu pune accent pe necesitatea exercițiilor fizice. Mișcarea este esențială pentru starea generală de sănătate, precum și pentru pierderea în greutate în mod sănătos.

    Include și exercițiile fizice în program, pentru rezultate mai bune

    Orice program de slăbire ar trebui să includă un anumit tip de activitate fizică. E un lucru cunoscut faptul că ne îngrășăm atunci când consumăm mai multe calorii decât folosim. Iar una dintre cauzele epidemiei de obezitate este stilul de viață sedentar.

    Dieta fix la fix poate fi una sănătoasă, însă cu condiția să limitezi consumul de mâncăruri dulci și procesate și să integrezi, de asemenea, un program la fel de riguros de exerciții fizice.

    Pentru majoritatea adulților sănătoși sunt recomandate cel puțin 150 de minute de activitate aerobă moderată sau 75 de minute de activitate aerobă viguroasă pe săptămână, sau o combinație între cele două. Exercițiile de forță sunt, de asemenea, recomandate de cel puțin două ori pe săptămână.

    SPUNE-ȚI POVESTEA »
    Căutare
    Urmărește-ne și pe Facebook